Thursday 29 May 2014

2 minggu berlalu ...


Pejam celik pejam celik... dah 2 minggu dah zana tinggalkan aku tanpa sebarang berita.. Yelah aku tahu.. dah jadi bini orang.. mungkin bagi dia aku ni sekadar memory dia.. sebab benda tu lah yang dia ulang2 dari dulu.. zana kan rajin cerita pasal kisah dia ngan bf2 dia dulu.. dia memang takkan lupakan bf dia yang lama.. sebab memory.. tapi yelah.. cerita aku dengan dia ni pun aku tak tahu mcm mane.. aku tak pernah putus dgn dia.. walhal masa aku nak hantar dia balik kat hotel dulu ada sehari tu aku cakap takpelah aku lepaskan dia..dia siap nangis2 cakap.. lepas ape yg dia dah buat semua ni dia marah cakap suruh aku lepaskan dia.. apa lah zana fikir sebenarnya kan..

Memang aku lalui hari aku macam hari2 yang sebelum ni.. tapi hidup aku sepi.. aku pun buat hal sendiri je.. kalau mak aku kuar aku cakap je nk ikut .. yelah aku malas nk cakap ape.. kalau tu yang mak aku nak.. aku ikut je lah kerenah dia.. kalau balik kmpg pun aku ikut je lah.. tapi aku segan rasa nak balik kampung.. sebab tiap kali balik je pakcik makcik aku akan tanya.. bila nk pegi sungai besar ni.. aku kadang2 blur jugak.. tapi aku teringat aku dah bagi tahu kat diorang plan nak kahwin dengan zana.. jawapan yang aku bagi.. kalau ada jodoh insyaAllah paman.. bibik.. aku tersenyum.. tapi disebalik senyum aku tu.. hati aku je tahu.. sakit.. sedih yang aku alami.. aku kuatkan untuk senyum supaya diorang tak tanya lebih...

Aku tahu zana dah pegi photoshoot suma.. dengan si apart port tu dekat tasik perdana.. aku pn tahu si zana dah pegi honyemoon dekat kuantan tu.. mungkin masa ni dia rasa bahagia.. dia teruskan hidup.. kalau boleh nak lupakan diri aku .. takpun mungkin dia da boleh lupakan aku.. kalau aku bernasib baik mungkin 1 tahun lagi baru dia akan message aku.. tapi aku tahu.. selama mane pon.. sampai bila pun.. aku rasa hati aku tetap takkan berubah untuk zana... sebab zana lah yang aku ajar aku segalanya .. bukan aku tak pernah bercinta.. maybe kawan aku cakap aku rasa mcm ni yelah sebab zana dah kahwin 2 kali.. so dia tahu ape yang laki nak and ape yang perlu dia buat .. aku tak nafikan yang kawan2 aku cakap kat aku tu...memang bnyk betul nya.. cuma yelah .. aku ditinggalkan gantung tak bertali tanpa ape berita..

Kalau nk ikut jahat aku video dia dengan aku memang ada.. aku nk malukan dia anytime je boleh.. tapi aku bukan suami dia yang sanggup malukan dia depan family aku.. ceritakan yang buruk depan family aku.. kalau aku buat mcm yg suami dia buat confirm aku taw malu suami dia.. boleh ke tanggung malu tu? confirm tak boleh lagi2 dengan umur ko yang dah lanjut 40 tu. so tak payah nk berlagak sangat cakap dengan aku macam kau hero. aku x heran skit pun dengan suami dia yang dah tua tu.. anak sendiri pun ntah kemana.. tak payah lah bermadah depan aku time jumpa family aku...  ape konon kail panjang sejengkal? depan orang cakap punya macam alim lembut ye. belakang2 kau pukul anak orang jugak yang bergelar isteri kau sekarang. Cuma aku fikir aku ni bukan lelaki dayus mcm suami dia yang sanggup malukan isteri sendiri. sebab tu isteri lama pun tinggal. kau yang mulakan curang dengan bekas isteri kau kan? rasakan lah ape yang bekas isteri kau buat balik. teremo kejap pulak sebab aku tahu kan perangai si laki tua ni macam mane.. tak pyah lah nk berpoyo depan aku.. ingat kesah? puih je aku bagi.

Dh bawak anak ke KL ke blm? ke masih nk mak jg kat kampung? Sudah2 lah tu tinggalkan anak kt kampung.. sian si sajaad asyik kena tggl je.. hari tu suami tu ckp nk jg sgt kan.. bwk lah datang KL cepat.. Kalau betul mampu betul nk jg kan.. takkan sebelum kahwin je mampu cakap lepas dah kahwin nk enjoy dl bila anak dah besar baru nk amik.. Uruskan lah hal anak tu cepat2 sekolahkan yang bagus kat sini.. hari tu tak bagi si zana keje kan sebab takut anak zana takde siapa nak amik. come on lah.. Nak seribu daya taknak seribu dalih. jgn sembang kosong orang cakap. yang penting biar sajaad tu sekolah kt KL hari2 boleh jumpa takde lah dia cakap " orang lain ada ibu tapi ibu takde time sajaad nak " . Pikir2 kan lah yang terbaik untuk anak. bukan untuk diri sendiri je.

Memang 2 minggu bagi aku ni sangatlah lama.. yelah beza 2 minggu orang tgh hepi dgn orang yang tengah menahan sakit.. mane nak sama kan... tapi tu lah.. tiap kali aku pkir jahat je .. ada je note2 yang muncul tiba2... contoh macam..




Memang hari2 aku doa.. biarlah Allah yang jadi hakim.. mungkin hari ni happy.. rasa mcm diri tu akn cuba bina kebahagian .. tapi percayalah " Hukum Allah Itu Pasti ". Mungkin hari ni tak kena.. tapi ingat zana.. kita ada anak.. ada keturunan.. tak sampai pada kita.. ingatlah sampai ke mane.. kemana tak tumpah kuah kalau ke nasi... Aku serahkan pada Allah.. aku doakan korang tak bahagia.. aku tak redha dengan apa yang zana dah buat pada aku. Percaya atau tak memang aku rasa diri ni di zalimi. Percayalah doa orang yang dizalimi ni satu hari.. pastu akan terkabul.. Bukan nk cakap dendam ke ape.. tapi zana sepatutnya lagi tahu apa yang orang rasa bila ditinggalkan..

Time rindu2 aku saje lah tgk balik video2 yang aku ada rakam dengan si zana ni.. Yelah.. time happy kan... semuanya indah.. tapi yelah.. hati orang bercinta ni rapuh bila tak setia..  Lagi2 bila aku tengah jatuh.. aku ditinggalkan mcm tu je walaupun dah berjanji..





Facebook tu memang saje aku closekan.. yelah kt situ bnyk gambar tak bertudung tu.. lagipun dah kahwin kan.. takde lah bertambah dosa.. tapi dont worry gambar2 suma aku dah save kan.. gambar2 lama zana pun aku dah smpn kat satu tempat.. InsyaAllah nanti aku cucikan aku hantar ke kampung je ... website dia pun aku dah buatkan.. nanti tgk lah satu hari kalau dah ok suma aku upload je.. Video time tgh happy.. ada bnyk lagi.. tapi tgklah mood nanti kalau nk upload..






0 comments:

Post a Comment